magnifier
14 grudnia 2022

Start kampanii społecznej Narodowego Instytutu Konserwacji Zabytków „Warto inwestować w zabytki”!

Dziś, 14 grudnia 2022 r., Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków zaprezentował dwa spoty: „Warto inwestować w zabytki” oraz „Renowacja robi robotę”. To początek kampanii społecznej, którą nasz instytut przygotował na zlecenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Spoty, zrealizowane przez agencję Punchline, skierowane są do różnych grup docelowych – celem ma być utrwalenie dobrych skojarzeń dotyczących zabytków u wszystkich użytkowników sieci, niezależnie od wieku i miejsca zamieszkania. Szczególną uwagę zwracamy na młodzież – badacze odkryli bowiem, że z wiekiem częstotliwość obcowania z zabytkami maleje.

„Renowacja zabytków to nie tylko kosztowny wydatek, ale przede wszystkim dobra inwestycja w przyszłość. W przyszłość naszej wspólnoty i regionu, ale także gospodarki” – mówił prof. Piotr Gliński, Wicepremier oraz Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego – „Inwestując w zabytki, nie tylko napędzamy gospodarkę, ale też tworzymy nowe miejsca pracy”. Ochrona polskich zabytków jest jednym z priorytetów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dlatego od 2016 r. budżet programu jest co roku systematycznie zwiększany, odnotowując rekordowe zainteresowanie wnioskodawców. W 2022 r. zwiększono go do ponad 200 mln zł – dwa razy przewyższył tym samym kwotę z 2016 roku. Łącznie w latach 2016-2022 wydatki państwa na wsparcie dla ochrony zabytków wyniosły prawie 1,2 mld zł.

Linki do spotów:
• „Warto inwestować w zabytki”.
• „Renowacja robi robotę”.
• wersje spotów z audiodeskrypcją

Link do strony kampanii:
• nikz.pl/kampania-warto-inwestowac-w-zabytki/

Udostępnij wpis w mediach społecznościowych

Zobacz również

Zainteresuj się innymi wpisami

Zobacz wszystkie wpisy
Skip to content